Σε μία χώρα όπου επιβραβεύει την μετριότητα, επιδοτεί την ανεργία και εμποδίζει την επιχειρηματικότητα κάποιοι ακόμα τολμούν αξιοποιώντας τις γνώσεις και τις εμπειρίες που έχουν πάρει από το εξωτερικό. Έχοντας μόλις γυρίσει από την Ολλανδία είναι χαρά μου να παρουσιάζω ένα τέτοιο άτομο που επιχειρεί δημιουργώντας την πρώτη real-time πλατφόρμα δημοπρασιών στην Ελλάδα για υπηρεσίες και προϊόντα, όπου την τιμή την καθορίζει ο χρήστης. Περισσότερα λοιπόν από τον ίδιο τον ιδρυτή του Αrpato (.com).

  • Πείτε μας λίγα λόγια για το Arpato, τις υπηρεσία του και που απευθύνεστε.

Το arpato.com αποτελεί την πρώτη real-time πλατφόρμα δημοπρασιών στην Ελλάδα για υπηρεσίες και προϊόντα, όπου την τιμή την καθορίζει ο χρήστης. Η ιδέα βασίζεται στο γεγονός ότι σε κανέναν κλάδο δεν υπάρχει απόλυτη ισορροπία ανάμεσα σε προσφορά και ζήτηση.

Ο τρόπος που επιχειρούμε και ευελπιστούμε να καλύψουμε αυτό τη διαφορά μεταξύ προσφοράς και ζήτησης είναι η μετατροπή των αξιών των προϊόντων ή υπηρεσιών που προσφέρουμε σε τιμές δυναμικές και όχι στατικές, που θα καθορίζονται από τους χρήστες, τα θέλω τους και τις οικονομικές δυνατότητες τους εν μέσω των real-time δημοπρασιών. Πιστεύω πολύ στη διαδικασία της δημοπρασίας ως μηχανισμό που τείνει να εξισορροπεί την προσφορά και τη ζήτηση με φυσικό τρόπο.

Τα οφέλη που δημιουργούνται από το Arpato είναι ξεκάθαρα και για τις δύο εμπλεκόμενες πλευρές, τους προμηθευτές και τους χρήστες. Οι προμηθευτές αυξάνουν τα κέρδη τους βελτιώνοντας το ποσοστό πληρότητας τους και παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν επιπρόσθετες αγορές από τον πελάτη που ήρθε από το Arpato.

Από τα σημαντικά οφέλη για τους προμηθευτές αποτελεί σαφώς και η διαφήμιση, διότι με την ύπαρξη μιας δημοπρασίας τους η εταιρεία,το προϊόν, η υπηρεσία θα είναι σε μόνιμη επίδειξη όσο διαρκεί η δημοπρασία που προφανώς απευθύνεται σε κοινό πολύ μεγαλύτερο του ενός αγοραστή.

Οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να καθορίσουν την τιμή και αξία της δημοπρατούμενης υπηρεσίας ή του προϊόντος βάσει των προσωπικών του αναγκών και αξιολογήσεων μέσω μιας διασκεδαστικής διαδικασίας. Παράλληλα τους δίνεται η ευκαιρία να έχουν επιλογές διασκέδασης, σε ελκυστικές τιμές, που θα μπορούν να προσαρμόσουν στο δικό τους πρόγραμμα, δίνοντας έτσι στον χρήστη μια δεύτερη σημαντική παράμετρο που θα μπορέσει να αξιοποιήσει προς όφελος του. Όφελος για το χρήστη αποτελεί σαφώς και η ενημέρωση για νέες επιλογές σε συγκεκριμένες περιοχές!

Όσον αφορά τη λειτουργία του arpato.com, έχουμε προσπαθήσει να κάνουμε την διαδικασία όσο πιο απλή γίνεται, εξού και η απλή παρουσίαση :

  1. Δωρεάν εγγραφή στο arpato.com (μόνο με ένα κλικ αν έχετε Facebook!) ή σύνδεση στον υπάρχοντα λογαριασμό σας.
  2. Βρίσκω την υπηρεσία ή το προϊόν που με ενδιαφέρει και κάνω προσφορά. Aν κάποιος κάνει υψηλότερη προσφορά, έρχεται αμέσως ενημέρωση μέσω e-mail.
  3. Η καλύτερη προσφορά στη λήξη του χρόνου κερδίζει.
  4. Πληρώνει -μόνο- ο νικητής. Ο καθένας μπορεί να κάνει όσες προσφορές θελήσει, είναι εντελώς δωρεάν!
  5. Ο νικητής έχει 48 ώρες να πληρώσει. Μόλις πληρώσει του αποστέλλεται ο κωδικός εξαργύρωσης μέσω e-mail. Η προμήθεια που κρατά το Arpato, μετά την ολοκλήρωση της πληρωμής, είναι συνυπολογισμένη στην τελική τιμή που έχει καθορίσει ο χρήστης και αποτυπώνεται και στην ιστοσελίδα λεπτομερώς.
  • Πείτε μας λίγα λόγια για την ομάδα σας.

Προς το παρόν η ομάδα αποτελείται, πέραν εμού, από τρεις βασικούς συντελεστές, τον IT-man, τον Sales-man και τον Marketing -man!

Έχουν συνεισφέρει βέβαια στην υλοποίηση της ιδέας του Arpato πολλοί άνθρωποι με μεγάλη εμπειρία, παρέχοντας μας τρομερή στήριξη και πολλές συμβουλές. Όλοι τους για μένα, έχουν το ρόλο του advisor.

  • Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς.

Ονομάζομαι Κίμων Τουσμάνωφ και με μεγάλη χαρά πλέον μπορώ να πω πως είμαι ο ιδρυτής του Arpatο!

Το 2009 μετακόμισα στην Ολλανδία για σπουδές στη “Βιομηχανική Διοίκηση” και το 2014 επέστρεψα στην Ελλάδα για πρακτική στο Orange Grove της Ολλανδικής πρεσβείας, στα πλαίσια των μεταπτυχιακών μου σπουδών στην “Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα”, και τα δύο προγράμματα του πανεπιστημίου του Twente. Η επαφή με την Ολλανδία δεν είναι τυχαία διότι και ο ίδιος κατάγομαι από εκεί κατά το ήμισυ, από την πλευρά της μητέρας μου. Πριν αφοσιωθώ πλήρως στο Arpato, εργαζόμουν ως ερευνητής στον τομέα του business development ενός μεγάλου ερευνητικού σχεδίου ρομποτικής του πανεπιστημίου Twente.

Όσο έλειπα από την Ελλάδα έζησα συνολικά και έναν χρόνο στην Ασία, όπου έκανα πρακτική για το bachelor στην Ινδία ενώ υπήρξα και καθηγητής Αγγλικών σε ένα γυμνάσιο βόρεια του Πεκίνου αργότερα.

  • Ποια ήταν η κυριότερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε μέχρι σήμερα;

Νομίζω πως το πρώτο και σημαντικότερο εμπόδιο που συναντά ένας startupper στον δρόμο προς την επαγγελματική επιτυχία, είναι το γεγονός πως καλείται να βγει σε ένα ομολογουμένως τεράστιο και χαοτικό πεδίο μάχης, οπλισμένος μόνο με την ιδέα του.

Κι αφού πείσει τον εαυτό του πως αξίζει τον κόπο και το ρίσκο, πρέπει η ίδια αυτή ιδέα, σε προφανώς πιο προχωρημένη μορφή, να πείσει κι άλλους ανθρώπους, πως αξίζει τον κόπο και το ρίσκο. Ειδικά σε προσωπικό επίπεδο, όπου εξαρχής ήθελα να βρω ανθρώπους με ένα συγκεκριμένο επαγγελματικό mindset και με εμπειρία στον τομέα τους, θεωρώ πως εκεί συνάντησα το μεγαλύτερο εμπόδιο πριν αρχίσει η μερική υλοποίηση του οράματος μας και φαίνεται καλώς εχόντων των πραγμάτων πως τα καταφέρνουμε!

  • Πείτε μας 1-2 ελληνικά (ή μη) Startups που θαυμάζετε και γιατί;

Ίσως ακουστεί κλισέ, αλλά τρέφω μεγάλο θαυμασμό για το (taxi)beat. Πέραν του ότι η εφαρμογή αυτή κάλυψε ένα μεγάλο κενό στην ελληνική αγορά και κατάφερε να προχωρήσει σε ένα exit πολύ σημαντικό για ελληνικά δεδομένα, κατάφερε να εδραιωθεί και να αλλάξει τον τρόπο σκέψης σε έναν δύσκολο και παραδοσιακό κλάδο με επιμονή και τις κατάλληλες στρατηγικές αποφάσεις. Η τωρινή κυβέρνηση που δεν καταλαβαίνει ούτε τα βασικά όσον αφορά το σημερινό επιχειρείν, τουλάχιστον έτσι φάνηκε από τον πρόσφατο συμβάν στην Βουλή, την πολεμάει αλλά μάταια.

Από ξένα Startups είναι πάρα πολλά αυτά που θαυμάζω, δεν ξέρω από πού να ξεκινήσω. Για να διευκολύνω λίγο την κατάσταση για τον εαυτό μου και να μικρύνω τον αριθμό των επιλογών μου, θα επιλέξω ένα Ολλανδικό λόγω καταγωγής. Όσο δούλευα στο πανεπιστήμιο του Twente σαν ερευνητής στο τμήμα της ρομποτικής, είχα την τύχη να ζήσω από κοντά πολλά startups που είχαν σαν στόχο να λύσουν υπαρκτά προβλήματα μέσω ρομποτικών συστημάτων. Ένα που θυμάμαι χαρακτηριστικά ήταν η Clear Flight Solutions, ένα Startup που ουσιαστικά δημιουργεί συστήματα μη επανδρωμένων αεροσκαφών και ειδικεύεται στον έλεγχο των πτηνών και στις εναέριες επιθεωρήσεις.

  • Πως βλέπετε το «προϊόν» σας σε 1 χρόνο από τώρα;

Η μεγαλύτερη πρόκληση που πιστεύω έχουμε να αντιμετωπίσουμε αυτή τη στιγμή, γιατί ας μην ξεχνάμε πως βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή, είναι να εδραιώσουμε ένα brand, το οποίο οι χρήστες θα εμπιστεύονται, θα στηρίζουν και θα τους στηρίζει. Γι’ αυτό και το πρώτο μας μέλημα στο μικρό αυτό διάστημα λειτουργίας μας είναι να βελτιώσουμε τη γενική εμπειρία των χρηστών μας. Είναι απαραίτητο να διατηρείται η ποιότητα όχι μόνο για τους “νικητές” και τις κερδισμένες δημοπρασίες, αλλά σε όλες τις πιθανές εκφάνσεις στην εμπειρία ενός χρήστη στην πλατφόρμα μας.

Το όραμα του Arpato έγκειται στην καθημερινή μας πρόκληση, να εξελιχθούμε σε ένα top of mind awareness brand, η εδραίωση δηλαδή του Arpato στην ελληνική αγορά και η ταύτιση του ως απάντηση για όλους τους χρήστες του στο “τι θα κάνω σήμερα/αύριο/σε λίγο καιρό” και με τους δικούς τους οικονομικούς όρους. Για ό,τι αξίζει και βολεύει θέλουμε οι Έλληνες να σκέφτονται Arpato.

Σε έναν χρόνο από τώρα ελπίζουμε να έχουμε βάλει τις βάσεις ώστε να αναπτυχθούμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και να έχουμε βρει τι θέλει να βλέπει ο μέσος χρήστης μας στην πλατφόρμα μας.

  • Τι συμβουλές δίνετε για τους νέους επιχειρηματίες out there;

Είμαι ακόμα στο ξεκίνημα, οπότε δεν ξέρω αν είμαι ο καταλληλότερος για συμβουλές, αλλά θα έλεγα μια σκληρή αλήθεια που έμαθα στην έως τώρα πορεία μου:

Όσο καλή, πολλά υποσχόμενη, ολοκληρωμένη και να είναι η ιδέα σου, ποτέ δε θα είναι τέλεια, ποτέ δε θα την τελειοποιήσεις. Όχι επειδή δεν μπορείς, επειδή δεν γίνεται! Πρέπει πάντα να αφήνεις χώρο για ενδεχόμενα λάθη, χώρο για πρόοδο. Είναι πολύ σημαντικό να αλλάζεις το προϊόν σου βάσει του feedback της αγοράς, το οποίο σημαίνει πως πρέπει να δίνεις και φωνή στους χρήστες σου. Από τα πρώτα βήματα κιόλας πιστεύω πως τα στοιχεία που μπορείς να πάρεις από τους early adopters είναι σημαντικά.

Η ιδέα και η πίστη στην ιδέα σου είναι σίγουρα σημαντικές και προφανώς απαραίτητες αλλά εξίσου απαραίτητο και ίσως περισσότερο σημαντικό είναι το χτίσιμο μιας ομάδας που να ενισχύει την ίδια αυτή ιδέα και την πίστη σε αυτή.

 

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here